Zandvoort 19-20 Juli

Dit maal 2 dagen rijden op Circuitpark Zandvoort. Op de vrijdag vrij rijden bij de HARC en op de zaterdag onze 3e wedstrijd dag in de Volvo 360 Cup.

Vrijdagmorgen aangekomen op circuit, ingeschreven en gekeurd. Om 09.30 uur was de 1e sessie, deze rustig begonnen omdat er nieuwe remblokken onderzaten en nieuwe banden. De tijden werden per ronde beter. Na 50 minuten was het einde sessie en auto klaar gemaakt voor de 2e sessie om 11.40 uur. Ook deze sessie ging lekker en heb ongeveer 30-32 rondes kunnen rijden.

Om 14.15 uur de 3e sessie, na 2 rondjes vallen de meters weg en is de motor te warm. Gestopt en toen bleek de v-snaar eraf gelopen te zijn. Gelukkig kon ik de auto net aan het einde van de pitstraat stil zetten, en kon ik de auto makkelijk terug duwen naar paddock. Daar de v-snaar er weer opgemaakt en dacht ik probleem opgelost. Maar helaas ook in de 2e ronde van de 4e sessie liep de v-snaar ervan af. Auto heb ik op paddock neergezet.

We bleven ditmaal slapen op het circuit omdat we op de zaterdag onze 3e wedstrijd hadden. Daarom nu al op de vrijdagavond ingeschreven en gekeurd, dat scheelt weer op de zaterdag.

Zaterdagmorgen 6.15 uur worden we al gewekt door de vuilnisdienst die de containers kwamen legen. Om half 9 hadden we de briefing.

We hadden op vrijdagavond de oude v-snaar er weer opgemaakt omdat we de v-snaar die erop zat en eraf liep niet goed meer was. Hiermee dachten we het probleem opgelost te hebben.

Om 9.40 uur zou de kwalificatie beginnen, echter wegens technische problemen op het circuit werd alles 50 minuten uitgesteld. Om 10.30 uur vol goeie moed op een natte baan begonnen aan de kwalificatie. HELAAS, ook na 2 rondes zie ik de meters weer naar beneden vallen en daarom preventief gestopt bij de pitbox.

Met raad van een aantal mensen om ons heen hebben we een modifactie gedaan aan de dynamo zodat de poelies mooier in lijn stonden en de v-snaar er dus rechter op ligt.

Om 13.00 uur de eerste race, deze moesten we starten van achter aan. De start was wel aardig, maar aan het einde van de eerste ronde zie ik de meters weer raar doen. Ik wil bij opkomen van het rechte stuk naar de pitstraat toe gaan, echter komt er in eens naast mij enorm veel rook. Auto direct uitgezet en als de donder uit de auto gegaan. Nadat de Marshalls erbij waren gekeken, wat bleek kortsluiting op de bedrading naar de accu van de dynamo en dit was gaan smeulen/branden. Gelukkig door het direct uitzetten van de auto heb ik verder weten te voorkomen.

Overal een teleurstellende 2 dagen, ik had op meer kilometers op de vrijdag gehoopt en op een mooi resultaat in de races.

Nu de auto klaar maken voor de volgende race. Dit is op Zondag 4 augustus wederom op Circuitpark Zandvoort.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *